Salgsbetingelser 

Dato:  01.03.2024 

 

1. Avtalen 

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelle særskilte avtalte vilkår.

Ved eventuelle motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger er Hilde Beate Bekken – In To The Flow, Ramstadskogen 24, 1900 Fetsund, [email protected], 996 084 957MVA, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er allikevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i Kajabi eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betalingen

Selger kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selger reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 5 dager fra mottak.

Kjøper under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

 Priser står oppgitt på det enkelte kurset. Dersom prisen endres mens du deltar, gjelder den prisen som var da du meldte deg på.

Ved delbetaling vil prisen på kurset kunne stige i takt med lengden på avbetalingen. Dette vil alltid bli informert om på forhånd, ved inngåelse av avtale om avbetaling. 
Påmeldingen er økonomisk bindende for hele beløpet. Dette gjelder også ved sykdom med eller uten legeerklæring. Det gis ikke refusjon for undervisning eller privat oppfølging deltakere ikke deltar på. Dersom avtale om delbetaling ikke overholdes, kan selger fakturere skyldig restbeløp i en eller flere fakturaer.

Betalingsmåter: Vipps, Stripe, faktura eller betaling til bankkonto.

Tilleggsinformasjon for undervisning og tjenester som betales som et månedlig abonnement eller medlemskap.
Alle månedlige og årlige abonnement/medlemskap blir automatisk fornyet hvis ikke kjøper melder fra før senest dagen før ny belastning.

Avslutte faste betalinger/abonnement
Deltager er selv ansvarlig for å avslutte abonnement/medlemskap i Kajabi (medlemsområdet på nett) eller skriftlig og dokumenterbart kontakte Hilde B. Bekken – In To The Flow om dette på SMS eller epost. Vi vil da avslutte medlemskapet for deg før neste betaling.

Uten bindingstid: Som medlem er du automatisk påmeldt til du avslutter, som forklart over.

Med bindingstid: Ved påmelding forplikter deltakeren seg til å delta en avtalt periode. Dersom deltakeren ikke betaler som avtalt, kan skyldig restbeløp faktureres i en faktura. Etter forfall gjelder renter i henhold til forsinkelsesrenteloven.

Faste betalinger gjort med Vipps, håndteres via Vipps. For å avslutte en fast betaling kan du enten sende en epost til [email protected] eller avslutte selv via Vipps appen.

I Vipps appen går du til «Faste betalinger», velger abonnementet du skal avslutte og trykker «Administrer abonnement». Da kan du logge inn med Vipps og avslutte abonnementet.

6. Leveringen

Kurs og medlemsportal gis tilgang til med en gang kjøpet er gjennomført. Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har lastet ned og/eller fått digital tilgang eller overtatt varen fysisk.

Kjøperen har 14 dagers angrerett av kurset/tjeneste fra kjøpsdato. Kjøperen aksepterer at angreretten går tapt når leveringen begynner før angreretten utløper. Angreretten går tapt når digitale varer lastes ned helt eller delvis eller ved pålogging på nettkurs eller i kursportal.

Frakt for fysiske varer belastes av kunden.

7. Risiko for varen 

Risikoen for varen går over på kjøperen når han, eller hans representant, har fått varen levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett 

Angrerett digitale produkter
I samsvar med norsk forbrukerlov er det angrerett på digitale produkter. Angreretten bortfaller dersom produktet er helt eller delvis lastet ned og /eller at event/kurs/foredrag/undervisning på nett er åpnet. Når kjøperen godkjenner vilkårene, aksepterer kjøperen at levering begynner før angreretten utløper. Selv om betalingen ikke er gjennomført for kurset, er kjøper fullt ut betalingspliktig for hele kurset når det er åpnet. Kun dersom kuret ikke er åpnet de første 2 uk tter kjøpet, gjelder angrefristen på 2 uker fra kjøpsdato.

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag eller helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerett skjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke får avtaleinngåelse opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysninger om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysninger i løpet av disse 12 månedene, utløpet angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøper mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selger uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selger kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selger er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varen er sendt tilbake.

Angrerett ved oppmøteundervisning o.l.
Det er ikke angrerett på undervisning, kurs, foredrag, samlinger o.l. med fysisk oppmøte.

Angrerett på healingkvelder
Det er ikke angrerett på healingkvelder.

9. Forsinkelse og manglende levering – kjøpers rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selger ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser vør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger.
Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selger ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelse av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelse av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

 

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selger godtgjør at forsinkelsen skyldes hindringer utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått eller overvunnet følgene av.

 

10. Mangel ved varen – kjøpers rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsett seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for de, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er vare ikke levert, taper selgerne sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 Heving

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom kjøper ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentede ikke – forskuddsbetalte varer

Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensinger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhent og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfeller.

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.
Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling.
Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

15. Annet

Deltageren vil motta informasjon på epost og/eller i medlemsportal. Noen kurs har også facebook gruppe. Deltakeren er ansvarlig for å sjekke mail (også spamfilter) og sørge for at Hilde Beate Bekken – In To The Flow er oppdatert med korrekt mailadresse og kontaktinformasjon.


Taushetsplikt
Deltagerne har taushetsplikt om eventuelle sensitive opplysninger hun/han får ta del i.

Deltagelse på kurs
Kun betalende deltakere skal være til stede ved nettundervisning. Kurs og kursmateriale, inkludert eventuelle brukernavn eller passord, skal kun brukes av deltager.

Opphavsrettigheter
Det er forbudt å filme, kopiere, videreføre eller på noe vis videre publisere tekster, kanaliserte budskap, illustrasjoner eller annet som er laget av Hilde Beate Bekken – In To The Flow.
 Hilde Beate Bekken – In To The Flow sitt undervisningsmateriell er underlagt opphavsrettigheter og beskyttelse etter reglene i Lov om åndsverk, samt beskyttet under Lov om markedsføring.

Hilde Beate Bekken – In To The Flow har copyright på undervisningsmateriell, lydfiler, kanaliserte budskap, illustrasjoner og tekster. Deltagerne kan ikke bruke hele eller deler av kursopplegget, presentasjonene, kursmateriell og annet innhold i egen undervisning eller kurs, uten skriftlig avtale med Hilde Beate Bekken – In To The Flow. Avtaler kan ikke overdras til andre, uten at Hilde Beate Bekken – In To The Flow har gitt skriftlig tillatelse på forhånd.

Etter endt kurs og utdannelse, kan ikke kursdeltagerne bruke mitt navn i egen markedsføring uten skriftlig tillatelse.

Forsikring
Det er deltagernes ansvar å ha nødvendige forsikringer. Hilde Beate Bekken – In To The Flow kan på ingen måte stilles til ansvar for eventuelle uhell eller andre hendelser i forbindelse med kurs/utdannelse, foredrag, behandlinger med mer.

 

Uforutsette hendelser, sykdom og avlysning av kurs
Deltagere er innforstått med at om noe uforutsatt oppstår eller ved sykdom, kan Hilde Beate Bekken – In To The Flow utsette undervisningen, eller tilby kurset på nett istedenfor personlig oppmøte. Det gis ikke avslag i pris for dette.

Hilde Beate Bekken – In To The Flow forbeholder seg retten til å avlyse planlagte kurs og eventer. Dersom arrangøren avlyser, vil du få full refusjon av betalt beløp eller få tilbud om ny dato/tid. 

Hilde Beate Bekken – In To The Flow forbeholder seg retten til å avbryte påbegynte kurs og eventer. Deltagerne vil da få delvis refusjon av betalt beløp. De betaler da kun for den delen som er gjennomført.  

Hilde Beate Bekken – In To The Flow er ikke ansvarlig for eventuelle andre utgifter du har hatt – inkludert, men ikke begrenset til flyreise, utgifter for transport, overnatting, tap av inntekt o.l.

 

Kursmateriell og nødvendig utstyr
Kursmateriell for kurs på nett, skriver deltagerne ut selv. Anbefalte lydfiler, meditasjoner, litteratur o.l. kjøpes utenom kurset og betales av kursdeltakeren.

Ved nettundervisning trenger deltakeren en god nok PC, mobil eller nettbrett. Teknisk utstyr må ikke være for gammelt, og internettlinjene må være raske nok til at du kan se og høre nettkurset bra.

Det er deltagerens ansvar å sørge for å komme seg inn i kursportal og eller videotjenesten som brukes ved livenettundervisning. Bruk av disse tjenestene er inkludert i kurset.

All nettundervisning er i opptak, med mindre det er spesifisert at undervisningen pågår live. Opptak av liveundervisning vil vanligvis legges på medlemsområdet, slik at det er mulig å se det i etterkant.

Sist oppdatert: 01.03.2024

2024 Hildebekken.no av Hilde Bekken- In To The Flow (996 084 957)

 

Kontakt oss 

Hvis du har noen spørsmål i forhold til Salgsbetingesene , vennligst ta kontakt med oss: 

  • På epost: [email protected] 
  • På telefon:  +47 99019894  
  • Via post:  Ramstadskogen 24, 1900 Fetsund